Portugal tot ziens.

20 september 2017

Woensdag 20 september.
We verlaten vandaag Portugal, het is een aantrekkelijk land en rijden naar Malpartida de Placensia

We zijn onder de indruk van Portugal, de huizen, straatnaam borden, openbare toiletten, bekleed met Portugese tegels. De prachtige steden met mooie oude gebouwen, kastelen en paleizen. de straten veelal belegd met kleine vierkante klinkers.

Veel  is gemaakt van marmer,
De kurkeiken geschild tot aan hun oksels, de souvenirs van kurk, de souvenirs met de visjes een symbool van Portugal wat staat voor de sardientjes, overal ook een haan op de souvenirs, waar we maar niet achterkomen waarom de haan zo vaak voorkomt. (Inmiddels hebben we gelezen dat het  een legende is, de Haan van Barcellos, een  bedevaartganger die op weg was naar Compostela de Santiago, vals beschuldigd wordt van diefstal. Hij komt bij een haan etende rechter en zegt als ik ter dood veroordeeld wordt begint de haan te kraaien. een lang verhaal maar daardoor is de haan het nationale beeld geworden.)

De nette en behulpzame bevolking, de goede wegen, het lekkere eten zo anders dan in Spanje, de stadjes met de grote hoogte verschillen, de port, waar Geert Jan van geniet.
De rustige wegen en de vele Nederlandse toeristen op de campings.

Wat niet goed was om te zien waren de vele mensen met slechte gebitten, misschien is de tandarts erg duur.

Ook de verbrande gebieden die we zagen maakte veel indruk op ons.
We hebben goed weer gehad, niet te warm, geen regen en het ziet er dan ook heel tropisch  en dor uit.
Portugal misschien tot ziens, we gaan naar Spanje, naar Malpartida de Placensia.
We gaan naar een camping in een natuurgebied. Met een flinke warmte.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Dick Pruim:
    21 september 2017
    Zo te lezen is Portugal echt de moeite waard om een bezoek aan te brengen. Veel plezier verder!