Malpertida de Plasencia

22 september 2017 - Malpartida de Plasencia, Spanje

Donderdag 21 september. Malpartida Plasencia.

We vertrekken 10.00 uur naar een gebied waar de Taag door de bergen loopt.
Er blijken heel veel gieren te zijn. We rijden een prachtige route die behoorlijk de hoogte in gaat en komen op een parkeerplaats waar fotografen met super lange lenzen rondlopen.
Wij zien de gieren op de rotsen zitten en de nieuwe camera  van de kinderen doet het perfect wij halen ze redelijk dicht bij. We zien ze cirkelen hoog in de lucht. Na de fotosessie lopen we langs een bospad verder naar boven, behoorlijk ongemakkelijk maar we redden het allemaal. Er blijkt een kasteel ergens hoog te zijn. Maar er is een cadeautje, er blijkt een klein busje elk kwartier naar boven te rijden dat wordt dus een stuk gemakkelijker. Dan nog een serie trappen naar 1600 meter. Geert Jan gaat  samen met een stel andere sterke mensen naar boven.
De gieren scheren hier langs de mensen. Volgens ons wel een beetje te dichtbij. We krijgen het bange vermoeden dat ze gevoerd worden. Ze gaan notabene op de tv mast van het kasteel zitten, 2 meter van de mensen.
We laten ons weer met het busje naar beneden zakken en de chauffeurs halen de auto's om de oude ledematen enige rust te gunnen.

We komen op de camping even tot rust om ons voor te bereiden op een groepsbijeenkomst om te horen dat onze coördinator naar huis gaat morgen.
Zijn vrouw heeft hevige pijn aan haar been en na een bezoek aan de dokter is besloten dat het beter is om met pijnstillers naar huis te rijden om daar beter onderzocht te worden. Dit is een tegenvaller voor de groep, Andries de cassier is al naar Benidorm vertrokken met een netvliesloslating. Hij is gisteren geopereerd en het lijkt goed met hem te gaan. Hopelijk blijft hij goed zien. Daan en Maarten nemen hun taken over.

We vertrekken om 17.30 uur naar Placencia. Een stadje vlak in de buurt, we lopen langs een Gotische kerk en bij de info binnen voor een plattegrond. Vandaag alleen even proeven om zaterdag nog een keer te gaan. We gaan op een plein een kop Americano drinken, voor € 1.50 per kop met en dikke plak cake erbij. Het is een plein wat je kunt vergelijken met het Vrijthof in Maastricht, veel mooie gebouwen, veel terrassen en veel mensen. De temperatuur is om 20.00 nog 28 graden dus we hebben geen haast om terug te gaan.
Tineke koopt nog een truitje, ik koop een knoop voor aan de korte broek van Geert Jan en Geert Jan koopt een polo voor € 10.00  De prijzen zijn echt heel mooi hier.

Vrijdag 22 september, Geert Jan gaat om 9.00 uur met een aantal mensen een wandeling maken in een bergachtig gebied, ze zien zwarte wilde varkens en herten. Om 13.00 uur is hij terug en we eten sla met een omelet, want deze avond bakken we met elkaar pannenkoeken. Ik blijf deze dag thuis, doe een was en verder even een pauze.
Morgen weer verder.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kleine Deters:
    23 september 2017
    Miny en GeertJan, ongelooflijk en voor ons onvoorstelbaar wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Een mededeling vanuit "de Angelino": vrijdag 13 okt. van vier tot acht uur viert de heer Weijnants zij negentigste verjaardag. Iedereen is uitgenodigd, kosten vijf Euro p.p.
    Doen jullie mee? En zo ja, moeten wij jullie opgeven?
    Hartelijke groet, Hennie en Rieks.