We gaan naar huis 2017

5 oktober 2017 - Soissons, Frankrijk

5-6-7 oktober. Vertrek uit de Onderweg naar huis.

We rijden donderdagmorgen dwars door de Pyreneeën naar Saint Hilaire de Luzigan.
Een prachtige tocht, we stonden in de buurt van bergen die 3000 meter hoog waren en daar rijden we dan dwars doorheen.
Op de telefoon hebben we een app gedownload die de hoogte aangeeft en we rijden dan ook over de Col de Portoulet van 1900  meter hoog.
(Onderweg lezen we dat Eberhard van de Laan is overleden. Wat jammer en verdrietig voor veel mensen.)
Wat een indrukwekkende tocht. Geert Jan geniet, ik hoor de motor van de auto brommen, komt het allemaal goed?
We hebben een automaat gekocht, maar Geert Jan heeft bijna de hele reis in de versnelling gereden, die er gelukkig ook op zit, om voldoende toeren te hebben.

We zien veel kloven en stuwdammen met bijna lege meren. Een geweldige ervaring.
In Sant H. komen nog meer mensen van de SKC tegen, er zijn weinig campings open in oktober, alleen aan de route nationaal behoorlijk wat.
Dat betekent dat we veel rotondes en stadjes zien. Het heeft wel wat, maar we verlangen naar een tolweg. Het weer is nog geweldig 25 graden om 17.00 uur en we schieten dan ook gelijk in een dun jurkje.
Met elkaar nog even boulen en dan vroeg naar bed.

Vrijdag 6 oktober.
Weer op stap nu naar Chateauroux, de rit is weer prima, de omgeving is wel minder bergachtig maar de rivieren zijn ook mooi om te zien.
Ook hier is het weer nog redelijk goed, wel wat frisser maar we drinken wel weer met 4 stellen een kopje koffie, buiten.
Er blijkt ook nog een stel op de camperplaats te staan.
We zijn allemaal moe, maken wat te eten en duiken weer op tijd in bed.

Zaterdag 7 oktober.

Spannend, we gaan rond Parijs.
Maar zonder problemen rijden we de N en A 104.
Geen files geen gedoe en gemakkelijk te vinden. Onderweg bellen we even met de kinderen, dat is fijn in de auto dan kunnen we allemaal met elkaar praten.
We zien het vliegveld Charles de Gaulle aan ons voorbij gaan, een leuke afleiding, veel vliegtuigen landen en stijgen op.
We komen rond 15.15 uur in Soissons op de camping aan. Arie en Janna zijn als eersten aanwezig.
We zetten koffie en als we zitten komen ook de andere stellen aan. Ook Maarten en Marijke komen tot onze verbazing aanrijden. Zij zijn naar Lourdes geweest en sluiten zich nu bij ons aan.
Morgen gaan zij en Arie en Janna naar huis en wij naar Rijen, naar Margreet en Frank.
Nog 360 km en dan even pauze.

Dit was het dan mensen. Thuis zullen we nog wat foto's toevoegen.

We zijn benieuwd hoe het met ieder is.
Bedankt voor jullie reacties, wie weet maken we nog eens een reis.

Groet Geert Jan en Miny

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Geert en Grietje:
    7 oktober 2017
    Hallo beste mensen.
    Natuurlijk van harte welkom in Pay Bas.
    Zo te lezen, hebben jullie een sublieme vakantie gehad.
    Straks een lekker rustmomentje in het Emmense.
    Bij horen t.z.t. graag de details als we weer bijeen komen.
    Groetjes en tot ziens.
  2. Bertha Jochum:
    8 oktober 2017
    Geef Frank en Margreet een dikke kus van ons.
  3. Elly en Ab van Dalum.:
    9 oktober 2017
    Hoi we hebben de verslagen met plezier gelezen. Jullie hebben een hele mooie reis gemaakt .
    Nu welkom weer gezond in Emmen.
    De details horen we graag van jullie/

groetjes van ons Elly en Ab