Plasencia

23 september 2017 - Malpartida de Plasencia, Spanje

Zaterdag 23 september. We staan iets later op. De afgelopen nacht bleef het 20 graden. Het is nog net lekker slapen, alle ramen open en bij het ontbijt is het lekker nog koel
Om 11.00 uur worden we op de koffie verwacht bij Tineke en Daan, zij heeft een vijgentaart  gemaakt, mierzoet maar het valt goed bij de zoetekauwen.

We leven net als de Spanjaarden na de koffie in de schaduw en we houden siësta.
De winkels zijn open tot 21.30 uur. Wel is het erg vroeg donker en laat licht hier.

Als echte inwoners zijn we om 17.30 uur samen met Ria en Leo naar Plasencia gegaan, vanwege de hitte is het onmogelijk om eerder op stap te gaan.
Eerst een terras voor een drankje en daarna bezoeken wij de grote Gotische kathedraal Nueva y Fieja, we krijgen een apparaatje mee die ons door de kerk leidt.
Veel versierde steunberen en het plafond is met prachtige bogen in elkaar gezet. Het lijkt wel of er 2 kerken tegen elkaar aangezet zijn.
Er is een middengedeelte waar geen dak opzit. We mogen geen foto's maken, maar ik doe het stiekum met de telefoon.
We zitten lang op een bankje te kijken, een suppoost kijkt op zijn horloge en we vragen of de kerk sluit. Er blijkt een Mis te zijn en als we blijven duurt het een uur voor we naar buiten kunnen. We gaan in gezwinde pas naar buiten.
Lopen door het oude centrum naar Plaza Major om dan op een kleinere Plaza wat te gaan eten, het is zeer gezellig, alle lampen gaan aan, de sfeer is geweldig.
Dan richting de auto, het gemeentehuis is prachtig verlicht en de toegangspoort van de stad is ook mooi om te zien.
Om 21.30 uur zijn we weer op de camping. Weer een prachtige dag gehad.

Verstuurd vanaf mijn iPad