Covadonga in Avin en een reisdag naar Galende

28 augustus 2017 - Avín, Spanje

Maandag 28 augustus gaat Geert Jan met Pauline en Ad een wandeling  van 3 uur maken rond 2 bergmeren. Eerst een stukje met de auto en parkeren bij het klooster van Covadonga en dan een half uurtje met de bus.

Ze genieten, ze worden begeleidt door geluiden  van de  koebellen van de koeien, met koeherders, die in kleine hutjes hoog in de bergen leven. Geiten, schapen en veel vogels,  de stilte en de vergezichten zijn fantastisch. Hagedissen die in de zo'n op de rotsen liggen.

Dinsdag 29 augustus is een opruimdag, we doen 2 wassen en ruimen alvast wat op, ook even wat boodschappen en tanken want we weten niet wat we in Galende vinden waar we morgen naar toe gaan.

Woensdag 30 augustus, een reisdag. We zijn voorrijders samen met Leo en Ria Bos. We vertrekken om 8 00 uur, we moeten 360 km.

Het is een schitterende tocht dwars door de bergen, soms klimmen we naar 1000 meter. We rijden achteraan want de auto van Ria en Leo is te licht voor dit soort ritten vinden wij, hij moet regelmatig plankgas rijden en soms zelf met slippende koppeling. We rijden langs Santander, Gijon en Leon en komen op een camping in de middle of nowhere. Heel veel vaste plaatsen en een heel rommelig geheel. De receptionist spreekt geen woord Engels en gelukkig heeft Miny een vertaalappje waar in de tekst gesproken kan worden en dan  in het Spaans antwoord. Het werkt.

De jongeman heeft er niet veel zin in maar we komen eruit we mogen plaatsen nummeren, we hangen route bordjes op en dan komen ook de eersten al binnen. We hebben even een drukke middag maar het is ook wel gezellig, veel gepraat en niemand moppert over de armzalige plekken. Het toiletgebeuren is net gerenoveerd dus we kunnen lekker douchen. Het weer is een beetje miezerig maar  de temp is goed, 22 graden.

1. Geert en Grietje:
    1 september 2017
    Hallo luitjes.
    Alles een beetje naar wens ? Zo te lezen wordt het weer steeds beter.
    Mooie Volvo hoor !!
    Wij hebben onze C5 ingeruild voor een C4. (2016)
    Bij ons is de drukte van kinderoppas weer voorbij.
    Veel plezier en we zien jullie weer in Emmen.
  2. Henk & Lucretia:
    5 september 2017
    Ondanks dat we nog niet gereageerd hebben missen we al een paar dagen jullie reisverslagen maar hopen dat het goed gaat,tot spoedig.