Avin Spanje

25 augustus 2017 - Avín, Spanje

Op vrijdag 25 augustus komen we aan in Avin in Spanje.

We rijden via San Sebastian en Santander, samen met Daan en Tineke en doen het rustig aan. We hebben het gezellig onderweg. De camping ligt tegen de Picos del l' Europa aan en het is ook wat minder warm. De nachten vochtig en laat de zon, om dat we in een dal kamperen.

De douches piekfijn in orde, mogelijkheden om in het restaurant te eten en een stokbrood voor het ontbijt.

Zaterdag 26 augustus gaan we naar een stadje Cangas de Onis, waar we een supermarkt vinden. Tijdens het zoeken zien  we een prachtige Romeinse brug, maar geen mogelijkheid om te parkeren. Na het winkelen drinken we koffie bij Jan en Joke.

Zondag 27 augustus staan we vroeg op om naar de Picos te gaan. Er wordt verteld dat we een uur in de bus gaan rijden om bij het eindpunt te komen waar een groep wil gaan wandelen. De niet wandelaars kunnen dan om 12.30 uur terug na rond gekeken te hebben.

Één uur is een grapje het duurt meer dan 2 uur, door een processie en gedoe met de vele haarspeld bochten waar de bus niet voorbij de auto's komt. De eerste mensen zijn misselijk en geven over, niet fris en de chauffeur houdt niet van airco op de Piek aangekomen regent het pijpenstelen en we blijven in het restaurant hangen. Er is een kraampje die flink verdiend aan regenjassen en de wandelaars pakken zich flink in. Wij hebben de jassen zelf meegenomen. Een foto maken is haast onmogelijk zo regent het. Dan de bus terug, natuurlijk weer alle bochten en het drama wordt nog groter wat de misselijkheid betreft. Gelukkig gaat het aan ons voorbij.

Het is heel mooi in dit gebied maar we zien de bergen alleen vanuit de bus. Echt wel de moeite waard. De chauffeur stopt 5 minuten om de zieken even frisse lucht te laten snuiven. Wij maken toch even een foto. We besluiten om in het restaurant te gaan eten. Het smaakt prima.

1. Dick Pruim:
    28 augustus 2017
    Zo werd het uitstapje nog een uitdaging! Hopelijk de komende dagen wat beter weer!
  2. Bertha Jochum:
    28 augustus 2017