Naar Cascais, bij Lissabon.

11 september 2017 - Cascais, Portugal

Maandag 11 september rijden we met Daan en Tineke naar Campismo Orbitur Guicho.
Een camping aan zee en in de regio Cascais.

We hebben stralend weer haast te warm overdag, maar we klagen niet als we  de berichten uit Nederland horen. Wel hebben we een stevige zeewind die ons flink in het zand zet.
Geert Jan merkt op dat als hij het gezicht in de wind houdt hij zich niet meer hoeft te scheren, je wordt gezandstraald
We rijden via de route national en komen door veel dorpen  en steden. Onderweg grote wijnvelden en we zien bijna rijpe druiven.
Het oogsten is hier in volle gang. Voor ons rijdt een vrachtauto vol met tomaten en in de vele rotondes verliest de auto veel van zijn lading.  De bevolking heeft ze voor het oprapen. Ik heb de neiging om te stoppen en een  zakje  vol mee te nemen.
De aardbeien ruik je overal.
We komen langs een prachtig en bekend klooster bij Batalha.
Bij een Tolpoort raken we Daan en Tineke kwijt zij gaan links en wij rechts blijkt later, maar er leiden 2 wegen naar...nee niet naar Rome, maar naar Lissabon.
Na enige tijd rijden we de A 9 op die boven Lissabon langs gaat en we zien een km voor ons een witte caravan, zit er een witte auto voor? Miny pakt de walkietalkie en roept, wij zien jullie.
De eerste volgende parkeerplaats stoppen we en hebben lol om de toevalligheid en rijden verder, langs Estoril en door Cascais een mooie nette stad waar veel politici van Portugal blijken te wonen, ook een goedkope taxi verbinding met de camping hebben we ontdekt, waar we flink gebruik van maken.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Van reisblog naar fotoboek