Camping Outero de Lorical

10 september 2017 - Outeiro do Louriçal, Portugal

Zaterdag 9 september.

We maken er een rustige dag van we lezen en laten 2 wassen doen. Dat kan hier op deze camping met een Hollandse eigenaar.
Het is een heel rustige camping waar een kerktoren elk half uur een melodie laat horen. De kippen met keukens komen bij ons op de plek scharrelen en Geert Jan wordt elke morgen wakker gekraaid door 3 hanen. Soms is het gemakkelijk om doof te zijn.
Een stalletje voorziet  ons van eieren, courgette, aardappelen, knoflook en andere producten van het land.
We gaan de Intermarche een bezoek brengen om water en brood te halen.

We hebben een groepsactiviteiten, de eerste na 3 weken, 6 dames hebben een salade gemaakt, ik maakte een eiersalade, ik kan tevreden zijn, het was het eerste op en men vroeg naar het recept. Ook kregen we stokbrood met een Frankforter worst en een fruitsalade toe. Na een uurtje vluchtte iedereen voor de kou en ging naar binnen.
De dagen zijn warm, maar de avonden en de nachten koud. Dat is best wel lekker slapen.
Zondag 10 september staan we niet te vroeg op en na de koffie gaan we op de fiets naar de markt in Lorical, samen met Ria en Leo. We vinden niet zo veel aan de markt en zoeken al gauw een restaurantje nadat we een soort Action hebben bezocht.
Daarna fietsen we terug, dat valt flink tegen, op de heenweg alleen maar gedaald, maar nu moet het de berg weer op.
We besluiten via een omweg maar de zee te fietsen. We gaan langs een prachtig fietspad door een dennen- en Eucalyptus bos.

Aan de dennen hangen allemaal kleine emmertjes en is een stuk schors afgeschraapt om hars op te vangen. Een bijzonder gezicht. We zitten even heerlijk in het zonnetje aan het strand en eten een boterham, er zijn weinig restaurantjes hier en daar kan je alleen een biertje of ander drankje kopen.

We zijn onder de indruk van deze omgeving wat de groei van planten en bomen betreft. Overal komt Pampasgras op en zijn meters hoog, bloeiende cactussen, ons keukenlaurier plukken we op de campingplek en de appels en peren vallen met emmers vol tegelijk om ons heen.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Dick Pruim:
    11 september 2017
    Balderhaar is mooi maar deze omgeving doet daar zeker niet voor onder!