Figueiro da Foz en zoutpannen.

8 september 2017 - Outeiro do Louriçal, Portugal

Vrijdag 8 september.

We gaan met Ad en Pauline naar Figueira da Foz. We parkeren en wandelen door de stad. Echt een kustplaats, veel hotels en appartementen aan de rand en camperplaatsen.
We zoeken een Portugees kroegje op waar we een Americano, (grote Kop koffie) drinken.
We zien in de verte een heel hoog gebied en op de kaart zien we dat daar een uitkijkpunt moet zijn. We proberen het te vinden en dat lukt inderdaad.
Mooie beelden, door de warmte ook nu weer een beetje heiig
We rijden weer terug door de stad en gaan nu op zoek naar de zoutpannen die hier schijnen te zijn. De eerste borden met Museum  del Sal zien we al snel.
We volgen de borden en uiteindelijk na veel kilometers vinden we ze.
Veel bedden met zout en ook hopen die al opgeharkt zijn. Er zijn een paar jongelui die nog zout in zakken scheppen, een meisje op blote voeten, dat lijkt ons niet zo prettig. We hoorden dat de arbeiders die hier vroeger werkten heel dikke benen hadden en uitpuilende ogen.
We zien in een infocentrum hoe hier vroeger gewerkt  werd. Niet zo'n prettig beroep, zoals zoveel beroepen van vroeger.
Het wordt nu voor de toeristen in stand gehouden. Na een vrijwillige bijdrage  rijden we richting camping.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. G.Oosting:
    11 september 2017
    Gelukkig is het goedgekomen.
    Gaan jullie ook naar Lissabon?.
    Goede reis verder .
  2. Dick Pruim:
    11 september 2017
    Dat lijkt me ideaal warmte overdag en 's nachts lekker fris waar je goed op kunt slapen!