Vila Cha en Porto en maar wachten.

4 september 2017 - Vila Chã, Portugal

Maandag 04 september.  Wachten.

Veel mensen van de SKC zijn weer naar Porto getogen om een Hop on of bus te nemen.
Wij kunnen niet gaan, we verwachten telefoon om de stand van zaken rond onze auto af te wachten. We doen een wasje, de caravan opruimen, wat lezen. Wachten duurt lang.
Andries en Mariet zijn wezen fietsen en komen even theedrinken en een praatje maken.
Gezellig! Dan ja hoor!  Het gevoel van Miny klopt, een kleinigheidje, de koelvloeistof-slang is gescheurd. Mogen ze repareren.? We besluiten geen contact op te nemen voor de garantie, het is € 200,  onmiddellijk beginnen met repareren. Ook een kleinigheidje zal uren duren denken wij.  Morgen belt de ANWB op als het klaar is.
We gaan onmiddellijk de fiets pakken en een flink eind fietsen. Lang genoeg. Voor de caravan gezeten!
We fietsen 10 km langs de zee naar Vila do Conde. Heerlijk weer, lekker windje, foto's maken  en eindigen met een biertje en proosten op de goede afloop.

Dinsdag 5 september.  Wachten en opruimen.

We staan niet te vroeg op, lekker ontbijten en het dagboek bijwerken. Vandaag bestaat ons programma weer op wachten op een telefoontje van de ANWB. Ondertussen zet Geert Jan zijn fiets achterop de caravan,  de luifel oprollen. Iedereen komt vragen hij al klaar? We wachten en wachten. Om 14.00 uur besluiten we zelf te bellen. Nog geen bericht, ze gaan zelf bellen. Maar weer wachten.
Het duurt lang, we besluiten naar de receptie te gaan, vragen of de receptioniste voor ons naar de garage wil bellen. Zij ontdekt dat de garage dinsdags gesloten is. Via haar vriend horen we dat onze auto klaar is. Woensdag morgen om 8.30 uur kunnen we hem ophalen. Balen maar we kunnen morgen toch afreizen naar Coimbra.
De reisbespreking is op het terras van de camping.
De camping biedt ons een glaasje Port aan. Aardig, het is ook een fijne camping, vlak aan zee, veel fiets mogelijkheden, schoon en geriefelijk.
Na het eten lopen we even naar zee, mooie branding in het maanlicht. We proberen een foto te maken maar er is wind uit zee en sproeit hele fijne druppels op de lens.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. G.Oosting:
    6 september 2017
    Wat vervelend, hopen dat jullie vandaag weer op reis kunnen.
    Het is fijn dat je met een groep bent in zo'n geval.
    Goede reis verder.
  2. Kleine Deters:
    6 september 2017
    Miny en GeertJan, jullie geduld wordt beproefd. Maar de sfeer is goed begrijpen we, dat is alles waard. Fijne tijd nog.
    Hartelijke groeten, Hennie en Rieks.