San Sébastian.

23 augustus 2017 - Urrugne, Frankrijk

Woensdag 23 augustus. Op stap naar San Sébastian. De bus vertrekt om 9.10 uur, 300 meter van Larrouleta onze camping. We kopen een retourtje voor € 5.00 en na een half uur, stappen we over in de Metro op het zelfde kaartje. Onvoorstelbaar zo goedkoop, 2.00 uur reizen. De stad is niet groot, nog geen 200.000 inwoners en ligt aan de Golf van Biskaje

We kijken goed in het rond nadat we op Armara uitgestapt zijn. We zien een plattegrond van de stad en een van onze reisgenoten heeft een mooie app. die ons langs de high light's zal leiden.

Eerst even tijd voor koffie en dan begint de tocht bij een kathedraal, Basilica Santa Maria del Coro, een  stuk soberder dan in Rusland. Wel mooie ramen en we zien de pastoor met een iPad in het biechthokje zitten.

We zien  een mooi park Gipuzkoa Plaza, met een zonnewijzer gemaakt van planten. Op het plafond van een prieel sterrenbeelden van het heelal en een bol met alle jaargetijden.  Wij vertellen onze reisgenoten dat er in Emmen een zonnewijzer is die zeker een bezoekje waard is. Aan het park een prachtig gebouw. Het is een mooie oude cultuurstad.

We vervolgen onze wandeling langs prachtige straatjes met gietijzeren balkon hekken en komen op een  loopbrug langs de baai. Op de brug  kijken we uit op een prachtige baai en  mooie strand graffiti, een jongeman is bezig een tekening te maken, hij heeft de Baskische vlag in zijn broeksband gehangen. Een eerbetoon aan de Basken! We ontdekken een prachtige brug over de rivier de Urumea, die uitmond in de Concha Baai