Coimbra

7 september 2017 - Coimbra, Portugal

Donderdag 7 september.  We bezoeken Coimbra.
Een mooie oude stad. We vinden en parkeerplaats midden in de stad vlak bij een park en de Universiteit die we willen bezoeken.
Eerst even bij de info wat folders halen zodat we geen stap meer hoeven lopen dan nodig is. Het is erg warm, er zijn weinig mensen op de been. Wel moeten we een paar flinke trappen beklimmen en we zijn dan ook al snel buiten adem.

De gebouwen, waarvan een gedeelte erg oud is, zijn erg mooi en liggen  hoog.        We kijken over de stad en zien de rivier de Mondego en een  soort Erasmusbrug beneden ons.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Henk & Lucretia:
    17 september 2017
    Ola holandesos,
    Hier eindelijk een teken uit roderesch
    We lezen met plezier jullie verhalen en de mooie foto's..
    Mooi dat je er zoveel vrienden maakt waar je wat mee kunt beleven.
    Jammer van de auto pech dat verwacht je niet en zeker niet van dat merk.
    Hier loopt alles op wat kwaaltjes na op rolletjes.
    Alleen het weer is hier heel erg regenachtig ,geen fietsweer dus
    Maar ondanks dat hebben we over de Dwingelose heide gefietst het was die dag fris maar droog.
    Vrijdag zijn de biede Lucretia's een dagje naar Schiermonnikoog geweest was winderig dus 24 Km tegen de wind in gelukkig hadden ze een ebike.
    Gisteravond op verjaarag geweest van oudste kleinkind 21 jaar is ze geworden.
    En vamiddag gaan we naar een buffet van buren die zij 50 jaar getrouwd zijn.
    Zover zijn wij nog lang niet er moet nog heel wat water door de zee of water bij de Portugese wijn.
    Groetjes Henk & Lucretia
  2. G.Oosting:
    17 september 2017
    Fijn om weer wat van jullie te lezen.
    We waren vorige week wel een beetje jaloers.
    Het was hier herfst dus de verwarming aan.
    Deze week wordt het gelukkig wat beter.
    Jullie hebben er al heel wat kilometers opzitten.
    Goede reis verder.