Bezoek aan Sintra.

14 september 2017 - Sintra, Portugal

Donderdga !4 september.

We rijden naar het prachtige, op de noordelijke hellingen van de Sierra, tussen beboste ravijnen en zoetwaterbronnen liggende Sintra, een erg toeristisch stadje, genoteerd op de Werelderfgoed lijst van Unesco.

We rijden  heuvelopwaarts naar kasteel dos Mouros en het Palacio da Pena , de weg is erg bochtig en gelukkig eenrichtingverkeer.

We kopen een kaartje voor de ingang van het paleis, dachten we, maar het bleek dat we een kaartje voor het kasteel hadden gekocht.

Het kasteel een overblijfsel met een groot park uit  de  tiende eeuw's Moors kasteel. Ook een spectaculair paleis met een Eclectische  bouwstijl, rijen toeristen die net als ons willen genieten van al het moois.

Ook zien we het Nationale Paleis met bijzondere conische torens. Eigenlijk besteden we te weinig tijd aan dit mooie stadje.

Vrijdag 15 september.

Opnieuw is het een erg winderige dag, we zijn erg moe en besluiten er een relaxte dag van te maken, lezen en een boodschap doen. We ruimen de luifel en de fietsen  op voor de reis morgen naar Evoramonte.

Na het eten besluiten we toch nog even een stevige wandeling te maken door de duinen om het uiterste puntje van Europa in de Atlantische Oceaan  zien. Een prachtige wandeling met enorme zandduinen,  bestoven duindoorn en houten voetpaden.